Presentació

L'Associació Emili Pujol ha estat creada a finals del 2011 a la ciutat de Lleida amb la vocació d'integrar totes aquelles persones i entitats que vulguin donar suport als objectius estatuaris.

Emili Pujol

Els objectius de l'Associació són: promoció de la personalitat i de l'obra de l'insigne compositor, musicòleg, pedagog i guitarrista Emili Pujol, i contribuir al desenvolupament cultural i musical de Lleida.

El Mestre EMILI PUJOL

Emili Pujol

Emili Pujol i Vilarrubi, La Granadella 1886 - Barcelona 1980. La seva vida va estar plenament dedicada a la guitarra, primer com a estudiós i com a intèrpret, més tard com a investigador i musicòleg i després com a compositor i professor. Els seus inicis guitarrístics van ser autodidactes amb la base tècnica que li havien donat els seus primers passos a la rondalla. Més tard va conèixer a Barcelona a Francesc Tàrrega, que serà el seu gran mestre i amic. En morir Tàrrega, Pujol decideix anar a estudiar al Conservatori de Madrid.

A començaments dels anys vint es trasllada a viure a París, on coincideix amb el gran pianista lleidatà Ricard Vinyes i on es casarà amb la guitarrista de flamenc Matilde Cuevas.

Es va endinsar en el món de la música antiga i va ser el descobridor d'un repertori renaixentista molt valuós que havia estat amagat durant segles.

La música per a viola de mà - vihuela - que recupera, resumeix la música popular i culta del segle d'or de la guitarra.

Va publicar un mètode de guitarra que parteix dels principis de l'escola de Tàrrega, filtrats per la seva experiència personal com a intèrpret, compositor i professor.

Primer va ser professor de música antiga al Conservatori de Barcelona. Més tard va formar part de l'Accademia Musicales Chigiana de Siena (Itàlia), i també va ser professor a l'Ecole Normale de Musique a Paris i del Conservatori de Lisboa, on coneix la seva segona dona, la cantant M. Adelaida Robert amb la qual es casa l'any 1963.